Поговоримо про колір

Темою статті надихнула наш партнер, художник і один Марина Пугачова в своєму недавньому пості. Йшлося про той факт, що всі культури періоду розквіту використовували яскраві насичені відкриті кольори, а культури періоду розпаду навпаки ...

Чи можна бачити подібна тенденція сьогодні? Здебільшого в інтер'єрах в наші дні переважають сірі, пудрові, розмиті кольори - чи пов'язано це з нинішнім періодом закінчення однієї епохи і початку нової, періодом трансформації і змін? .. Колір - це певна вібрація - корелюють чи «модні» нині кольору і відтінки з переходом людства на підвищену частоту в глобальному сенсі і може бути варто впустити в наше життя і інтер'єр фарби?

img
img

Отже, поговоримо про колір.

Почнемо з теорії. Перш за все необхідно зрозуміти її базові принципи. Спершу звернемося до, так званим, трьом властивостям кольору, вони представляють собою спільну мову теорії. - Відтінок - найменування того чи іншого кольору (наприклад, червоний, синій, жовтий). - Насиченість - це блідість або затьмарення відтінку (кольору). - Інтенсивність визначає яскравість або тьмяність відтінку (кольору). Чисті відтінки - високоінтенсивні. Тьмяні відтінки - відповідно, володіють низькою інтенсивністю. Колірний круг, заснований на червоному, жовтому та синьому кольорах - традиційна форма колірної схеми в області мистецтва. Перша колірна діаграма була створена сером Ісааком Ньютоном, в 1666 році. З тих пір вчені та діячі мистецтва вивчали і пропонували свої варіанти даного принципу, до наших днів не вщухають суперечки про те, яка система краща і достовірніше. Насправді ж, будь-якої колірної коло, що володіє логічно вибудуваної системою чистих відтінків, має місце бути. Існує три базових кольори: червоний, жовтий і синій. Це три пігментних кольору, які не можуть бути отримані шляхом змішування інших кольорів. Всі інші кольори отримані з цих трьох відтінків. До квітів другої групи відносяться зелений, оранжевий і фіолетовий. Ці кольори отримані шляхом змішування базових квітів. Кольори першої і другої групи разом утворюють шістку найяскравіших кольорів спектра. Змішуючи кожен колір з сусіднім, ми отримаємо ще шість кольорів - кольору третьої групи. До цієї групи належать жовто-оранжевий, червоно-оранжевий, червоно-фіолетовий, синьо-фіолетовий, синьо-зелений та жовто-зелений. Ці кольори отримані шляхом змішування одного базового і одного вторинного кольору У промисловості широке застосування для опису кольору продукції знайшла колірна модель NCS (англ. Natural Color System, природна система кольору). Вона заснована на системі протилежних кольорів і була запропонована Скандінавським інститутом кольору (Skandinaviska Färginstitutet AB), Стокгольм, Швеція. При описі кольору по NCS використовуються шість простих кольорів: білий, чорний, червоний, жовтий, зелений і блакитний. Всі інші кольори представлені поєднанням основних (наприклад, помаранчевий - одночасно червонуватий і жовтуватий). Це полегшує інтуїтивне розуміння кольору з його кодованої записи, в той час як в таких системах як RGB (червоний, зелений, синій) уявна візуалізація кольору за трьома цифрам досить складна. В описі кольору враховується близькість до чорного - темрява кольору, чистота кольору (насиченість) і процентне співвідношення між двома основними кольорами. Повна запис кольору може також включати кодову букву, що позначає версію стандарту NCS.

Кольори прапора Швеції описується в NCS як 0580-Y10R (жовтий) і 4055-R95B (синій) Наприклад, кольори шведського прапора в системі NCS визначаються наступним чином: ⦁ Жовтий - NCS 0580-Y10R (5% темряви, 80% насиченості, 90% жовтого та 10% червоного - злегка темний практично насичений жовтий з легким відтінком оранжевого) ⦁ Синій - NCS 4055-R95B (40% темряви, 55% насиченості, 5% червоного, 95% блакитного - скоріше темний досить ненасичений блакитний з легким відтінком фіолетового). Для визначення кольору за системою NCS видаються каталоги. Остання редакція колірного віяла містить 1950 квітів. Недоліками NCS є: обмежена придатність, неповне покриття колірного простору, неточне опис кольору блискучих поверхонь, складність вимірювання без приладів. При визначенні кольору наших виробів ми також в основному використовуємо систему NCS, рідше - RAL. RAL - німецький стандарт кольору, розроблений в 1927 році Державним комітетом з умовами поставок (Reichs-Ausschuss fur Lieferbedingungen) на прохання виробників лакофарбової продукції. Інститут RAL встановив стандарт на колірний простір, розділивши його на діапазони і позначивши кожен колір однозначним цифровим індексом. З тих пір компанія RAL gGmbH постійно розробляє і додає нові зразки кольорів відповідно до потреб ринку. Численні нотації, які супроводжують приклади квітів, гарантують чітке і лаконічне засіб комунікації, яке зрозуміло в багатьох областях промисловості. Розроблена універсальна система вибору квітів затребувана в багатьох галузях, де потрібно правильне розуміння кольору. Класична кольорова колекція RAL, що стала стандартом для вибору кольору з 1927 року. Тепер серія включає 213 квітів, в тому числі 17 металевих. Номери чотиризначні, (№XXXX) де 1xxx - жовті (30 штук), 2xxx - помаранчеві (13 штук), 3xxx - червоні (25 штук), 4xxx - фіолетові (12 штук), 5xxx - сині (25 штук), 6xxx - зелені (36 штук), 7xxx - сірі (48 штук), 8xxx - коричневі (20 штук), 9xxx - світлі і темні (14 штук), кількість відтінків вказано включаючи металлики. Класичні кольори RAL застосовуються в різних галузях промисловості: лакофарбове виробництво, колеровка, архітектура, дизайн (графічний, промисловий, транспортний, інтер'єрний, поліграфічний і навіть міського середовища). У наступних статтях трохи заглибимося в процес надання кольору нашим виробам.