Навіщо пророщувати снить на початку квітня? А ось слухайте.

Але спочатку дивіться, як круто. Це відбитки справжніх квітів і листя, покриті сусальним золотом. Той випадок, коли «багато» і «елегантно» йдуть рука об руку і не сперечаються. Ось багато хто з вас напевно роблять так на Великдень: прив'язують до яйця листочки-квіточки і опускають в трав'яний відвар, а коли листя знімають, на яйці залишаються тонкі відбитки, як на реліктів доісторичної епохи :) Ось тут приблизно те ж саме, тільки в золоті :) Робить цю чудову красу харківська художниця Маша Титаренко; техніка з використанням засушених квітів і листя - Машина авторська, ніде більше ми аналогів не зустрічали.

Тим, кому цікаво, розповімо про етапи процесу. Отже, підставою для декору може бути дерев'яна дошка, тут же використана мдф-панель, як більш стабільна до викривлення. Далі - старий добрий левкас, крейдяний грунт, що використовується для написання ікон. Після вигладжування і вишліфовиванія до ідеальної поверхні левкас покривається декількома шарами поліменту - спеціально приготованою кольоровою глиною дуже тонкого помелу. Знову вишліфовує до атласного блиску. Потім на вкриту полімент поверхню наливається калюжка горілки і наноситься лист Суса, в нашому випадку це сусальне срібло. У певний момент висихання горілки покриту сріблом поверхню потрібно відполірувати спеціальним агатовим каменем, «зубом», як кажуть позолотники. Дуже важливо правильно визначити момент для полірування, він завжди різний, залежить від пори року, вологості, складу грунту, ну, і якщо все виконано старанно, то поверхня виходить як в відполірованому металі, можна своє відображення побачити :) Це досить дорога частина процесу, але завдяки їй з'являється дивовижний блиск, властивий напівкоштовних каменів, і ідеальна гладкість. А далі машино ноу-хау: відбитки сухих квітів і листя. Це можливо, поки поверхня ще не остаточно висохла. Сушені листя прикладаються і пригладжують тим же агатовим зубом. Самим же складним в цьому проекті виявилося те, що справа була на початку квітня, коли трав'яний покрив ще, прямо скажемо, убогий, а художниці потрібна була снить: рослина бур'ян, але вже дуже фактурне. Тому снить Маша пророщують: під плівкою. Але і це ще не все. Для тог щоб надати виробам шарм старовинного сріблення, зверху Марія наносила шар патини, розчину, що викликає швидке окислення металу, а в кінці - захисний шар лаку. (На фото - зразки в тимчасових, робочих рамках)

img
img

Коли форма лаконічна і проста, лінії самодостатні і чотки, а матеріал - шляхетний, не гріх вдатися і до багатого, дорогому декору.

У попередньому пості ми показували пластини з відбитками сухих квітів і листя, застиглих в сусального срібла. Нагадаємо, що це авторська техніка молодої харківської художниці Марії Титаренко. Ми використовували ці "панно" в декорі етажерки для ванної кімнати, виконаної з нашого улюбленого американського горіха (шпон і масив). Лаконічність форм - і елегантно розкішний матеріал на додаток: формула, яка практично ніколи не підводить. Поєднання строгості прямих ліній, геометричних форм (прямокутники, паралелепіпеди) і витонченого шику декоративних матеріалів властиві й окремим гілкам віденського сецессиона, і пізнього ар-деко, - великим стилям, якими ми регулярно натхненням. (Пам'ятаєте, як виглядає виставочний будинок Сецессиона у Відні? Стримані геометричні форми - і розкішні золочені лаврове листя.)

А що звужуються донизу ніжки з металевими наконечниками - спадщина суворого стилю Директорії. Натрапивши на шлюб, зробити з нього технологію, - ось він, вірна ознака професіонала;) Для одного з об'єктів ми з художницею Марією Титаренко робили панелі з жолобками (щось на зразок каннелюр, тільки на площині і горизонтально). Спочатку жолобки передбачалося злегка подтоніровать і нанести напівпрозору лессировку. Досягти потрібного ефекту спробували на невеликому фрагменті. Але майстри поспішили нанести фінішний шар фарби, нижній шар лаку недостатньо висох - і ... вийшов кракелюр. Несподіваний, але дуже класний.